dimarts, 29 de setembre del 2015

Dues companyies amb segell madrileny arriben al Teatre Gaudí

Dues obres amb segell madrileny aterren del 2 al 4 d’octubre al Teatre Gaudí
Els dos espectacles compartiran aquests tres dies, en diferent horari

- "La noche justo antes de los bosques" de Bernard-Marie Koltès 
arriba després de passar per Liège i Edimburg

- La companyia nominada als darrers Premis MAX, Teatro defondo, 
ens acosta ara aquesta èpica història familiar: "Los atroces"

Ever Blanchet, director del Teatre Gaudí Barcelona, continua apostant per descobrir petites joies arribades de fora de Catalunya. Després del darrer èxit aclaparador de Mi relación con la comida, d’Angelica Liddell, ara és el torn de La noche justo antes de los bosques, de Bernard-Marie Koltès, i Los atroces, de Vanessa Martínez.

"LA NOCHE JUSTO ANTES DE LOS BOSQUES"   (de divendres a diumenge a les 20h.)


Després de representar-se durant tres mesos de temporada al Teatre La Puerta Estrecha de Madrid, passant al febrer pel Festival RITU de Liège (Bèlgica) i el FRINGE d'Edimburg 2015, l'última aposta d'Almaviva Teatre arriba a Barcelona els propers dies 2, 3 i 4 d'octubre.

La noche justo antes de los bosques, monòleg escrit per Bernard-Marie Koltès entre 1976 i 1977, es va estrenar al Festival Avignon Off. Un text poètic i que trasllada l'espectador a un univers personal, una quotidianitat alienada, prostituïda. Koltès presenta a un individu -un estranger que pot ser tots els individus- que deté persones en un carrer fosc en què tot sembla confondre’s.

Traducció: Sergi Belbel
Direcció: César Barló
Intérpret: José Gonçalo Pais

Sinopsi:

"En esta puesta en escena encontramos a un individuo perdido en una calle intentando detener a alguien que escuche su idea. Pero también encontramos a cada uno de los individuos y mujeres a los que encontró en algún momento, a aquellos a los que no detuvo y a todos los que conoció en su vagar de los viernes por la noche. Le conocemos a él mismo dejando un legado en vídeo para la posteridad, que es lo que el propio Koltès hizo en su propio texto.

La propuesta de AlmaViva Teatro es ese grito de un hombre que puede ser todos los hombres y mujeres. Un hombre que vive en un tiempo determinado, que vivió o que vivirá en todos los tiempos. Porque el teatro es un juego de espejos y debe ser universal y cada persona que venga a la sala debe sentir que ese que ahora nos muestra su situación podría ser él mismo en cualquier momento AlmaViva Teatro continúa su labor de trasladar al público una perspectiva social a través del teatro.

Un único espacio, simbólico, que se va transformando gracias a la evolución física del actor sobre el mismo. El público se sitúa apenas a unos centímetros de la representación, que se completa con una proyección de la realidad en circuito cerrado de vídeo directo.

Entrar en el mundo de Koltès siempre es un desafío. La propuesta que se presenta desafía directamente la sensibilidad del espectador. Mostramos el mundo urbano en el que estamos llenos de pantallas, selfies, personas que bajan la mirada o la indiferencia del viandante ante lo que sucede alrededor. 

Todo esto y más está comprimido en este intenso monólogo de apenas una hora y cuarto".

Podeu veure un vídeo promocional des de aquest ENLLAÇ


"LOS ATROCES"    (divendres i dissabte a les 22h., diumenge a les 18h.)



Los atroces, escrita i dirigida per Vanessa Martínez, és una història de fantasmes, la història d'una família al llarg del segle XX. És un viatge a la recerca dels errors d'aquesta família.

L'espectacle està inspirat en la saga grega dels Àtrides a la qual pertanyen Agamèmnon, Electra o Orestes, i neix en el si de la companyia Teatro defondo, que porta 13 anys de carrera. En aquests anys la companyia ha realitzat espectacles tan reeixits com El maestro de danzar, Mucho ruido y pocas nueces o Macbeth i ha estat finalistes als darrers Premis MAX amb el musical La ópera del malandro.

Repartiment:  Nuria Benet,  Mon Ceballos,  Pablo Huetos,  Vicenç Miralles,  Pedro Santos,  Gemma Solé  

Sinopsi:
"Orestes acaba de cometer un horrible crimen. En un viaje entre lo real y lo irreal se encontrará con los fantasmas de sus familiares muertos, seres que habitan en un desván donde se mezcla el tiempo y el espacio. Ellos cometieron enormes errores tam-bién y desde su aburrida eternidad guiarán a Ores-tes buscando el por qué de sus actos y, tal vez, una solución a un destino trágico que se remonta a principios del siglo XX.

“Todos arrastramos un crimen irreparable a cada paso creemos dejarlo atrás y sin embargo, al girar la mirada, está en nuestra espalda y ni siquiera lo comprendemos y pensamos “No fui yo, no fui yo quien lo hizo.”

Trobareu un vídeo promocional en aquest  ENLLAÇ









0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More