dimarts, 16 de febrer del 2016

Falstaff, al Teatre Akadèmia.


El teatre Akadèmia presenta Falstaff 
-extret de diverses obres de William Shakespeare-
dirigida per Konrad Zschiedrich,
del 17 de febrer al 20 de març

Francesc Orella és Falstaff, provablement un dels personatges més universals arquetípics
de William Shakespeare.


Esteu escoltant l'entrevista que varem tenir la oportunitat de mantenir amb Teresa Vallicrosa  (Foto TV)

L’adaptació que Konrad Zschiedrich ha dut a terme, ens remet, 
com ‘Campanades a mitja nit’,
a les obres shakespearianes de Ricard II, Enric IV, Enric V. 

L’espectacle és interpretat per un repartiment coral de 9 actors, 
encapçalat per Francesc Orella, en el paper de Falstaff, acompanyat de:
 Teresa Vallicrosa,  Mingo Ràfols,  Jordi Robles,  Mercè Managuerra,  Emilià Carilla
habituals de l’Akadèmia, amb la incorporació del joves:
Jordi Sanosa, i Xavier Capdet i Rafel Ramis,
com a nous còmplices.

(Foto ES)
La figura de Falstaff resulta una creació de referència de l'autor que ha passat a l’òpera, el cinema i la literatura. Falstaff:, compendi de totes les contradiccions humanes, és un noble vividor, demiürg, filòsof de carrer (com han estat Sòcrates, Max Estrella o Montaigne), amant de les dones, sense límits morals, però amb un bon cor i una humanitat excel·lents. 

El Teatre Akadèmia aposta una vegada més per la dramatúrgia de Shakespeare, primer ambRomeu i Julieta després amb Com us plagui ambdues dirigides per Dugald Bruce-Lockhart que es van poder veure les temporades 2014 i 2013 i ara encara el repte amb Falstaff dirigida per Konrad Zschiedrich.

L'obra, que es podrà veure fins al 20 de març és una gran tragicomèdia sobre les febleses humanes on l’autor aconsegueix una abundància de contrastos i una riquesa d'emocions que ja no tornaran a aparèixer en aquest gènere. Com la incorporació de la picaresca al drama històric, amb escenes desbordants de taverna i vida popular, confereixen una agilitat i riquesa pletòriques.

SINOPSI:

Henry Bolingbroke, amb l’ajuda dels Percy després d’una guerra civil, força a abdicar al rei Richard II i arriba al tron com a Henry IV. Mentrestant, el seu fill, Hal passa el temps en companyia de Falstaff i una colla de nobles arreplegats que roben, beuen i es diverteixen allotjats a la Taverna de la senyora Quickly. 

El rei, Henry IV desaprova el comportament del seu fill, fins que aquest torna al seu costat per lluitar en la batalla de Shrewsbury. Quan Henry IV mor, Hal és coronat rei amb el nom d'Henry V i Falstaff espera que l’ascensió al tron del seu estimat amic li atorgui un càrrec de ministre i li porti la fortuna que mai no ha tingut, però aquest el repudia.

(Foto ES)
En poques ocasions, Shakespeare va plantejar tan clarament la relació entre les obligacions de la política, sempre properes a la guerra, la mort i les ganes desenfrenades de viure. Entre obligació i plaer, honor i pragmatisme, autoritat i humanitat, el drama històric i la comèdia efusiva, la mort i la vida, Shakespeare crea un món únic en el teatre de tots els temps.

Una producció del Teatre Akadèmia.

Descomptes: 25% descompte per a socis Club TR3SC, jubilats majors de 65 anys, Carnet Jove, Carnet de la Xarxa de Biblioteques de la Diba i subscriptors de La Vanguardia.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More